Selamat Hari Guru :)



Assalamualikum guru . :)
Dah 2 tahun tinggal sekolah. tapi masih segar dalam kepala ini ape yang aku belajar and also buat masa kelas. haha. nakal sungguh , walaupun ape aku kena, tak pernah ku bencikan seorang guru yang curahkan ilmu kat aku. Walaupun setakut mana pun aku kat cikgu tu, tak pernah aku tinggikan suara kat guru.

haha.

Banyak memori rasanya dalam kepala ni, dari cikgu yang aku betul betul sayang hingga lah ke cikgu yang betul - betul aku takut. sampai tak datang sekolah time kelas dia. woahhh. teruk owhh. cikgu yang aku ingat sampai hari ni is cikgu mazidah and fatimah. Both of them is the best teacher i ever had in my entire life. Both of them treat me like an actual son to them owh. Menarik lah segala yang diorang ajar. dari sebenci benci aku kat georgrafi, sampai boleh lulus A dalam exam. dorang jaga aku, buat tuisyen untuk aku sorang je. sape sanggup nak buat camtu kat someone? baik dorang tido jage family kat rumah kan? haha. tapi dorang tak macam tu. Dorang rather spent their precious time with me owh. Thanks cikgu, jasamu ku kenang hingga ke hari terakhir aku bernafas. Al- Fatihah juga kepada beberapa orang guru aku yang telah kembali kerahmatullah. Ops, before i lupa, also cikgu Dah, cikgu tadika aku. haha.



Dulu aku pengawas yang sangat lah malas kat sekolah.Dari darjah 4 aku jadi pengawas sampai ke form 5 aku pengawas. Tapi semua orang cakap aku ni pemalas. nak buat keje pun malas. Mmg lah malas, hari hari aku je yang buat keje. mereka mereka tu cume mengampu cikgu saje . ( NO OFFENSE ) So semua cikgu pengawas tak suka aku pun, haha. bia lah, aku tak benci dorang, cume malas nak bergaduh dengan pengampu semua kan. buat penat saja. baik ponteng assembly, duduk belakang blok, lepak2 cambestt ;))



The dream begins with a teacher who believes in you, who tugs and pushes and leads you to the next plateau, sometimes poking you with a sharp stick called "truth." -Dan Rather

After all guruku,
Segala ilmu yang kau curahkan,
takkan aku lupa hingga aku direhatkan,

Guru,

Kau berikan kami apa itu erti hidup,
kau berikan kami apa itu erti hormat kepada kedua ibu dan bapa,
kau berikan kami erti menjadi seorang yang berguna,
kau juga tunjukkan kami bagaimana untuk berdikari,

Kalau dulu aku dimarah, sekarang aku dirai,
kalau dulu aku dipalu, sekarang aku diarak,
kalau dulu aku menangis, sekarang aku berteriak,

Terima kasih guru.
Selamat hari guru. :)


AL - FATIHAH.
- Cikgu Cik Nor Azman
- Cikgu Sulaiman Haji Daus
- Cikgu Maimunah Sadary
- dan beberapa yang lain .


Selamat tidur, semoga ditempatkan di kalangan orang orang yang beriman . amin.

0 comments: