Haziq ! Don't Kill me YET !


The Yakuzas


OMG ! read this story !
bukak aje mate aku terus turun dari tingkat flat seri batu nih.
menggelabah aku lari kebawah
dah la pukul 3 pagi kan?
aku macam dah tak tahu nak buat ape lagi dah.
pakai baju tido ngan bum bum kat tangan.
pakai sweater macam orang gila.
pakai short pakai seliper aku tuh.
macam ape je lah kan?

" Haziq, kau mane sial ?? "

haziq senyap je pun, ape hal ni !??

macam bandar hantu ok, lampu kat bawah sume tak bukak
kedai satu pun tak bukak, kecuali kedai aceh, port tmpat beli curut aku tu kan.

Terus je aku tunggu kat tepi bus stop tu. ape hal ni?
aku tanye diri aku, tadi sibuk call aku suruh tunggu kat bawah.
hidup ngan mati ape lah kan.



aku macam still bingung bingung je lah kan sebab haziq pun nak cepat sume.
aku pun kelam lah.
siap cakap jangan change baju sume, pakai je ape aku pakai sekrang.

aku ingat die nak kene pukul ke ape kan?
aku mcam hero lah nak tolong

Serious malam yang sgt menakutkan.
badan aku berpeluh semacam, hening malam dah memanggil aku untuk tido balik
Sejuk pagi tu sampai ke tulang aku nih.
tak leh rase ape dah.
kereta tak ade lalu.
siyes dah macam ghost town kan.

so aku dah mengantuk sgt.
30 mins aku tunggu haziq tak sampai2, kenape nih.
aku dah risau takut jadi ape ape kan.
tapi entah kenape, badan aku rase macam lemah sangat.

nasib ade bum bum kat tangan, so aku hamparkan je kat atas seat bus stop tu.
then try lelapkan mate.
dari jauh aku dengar bunyi tayar bergesel kat jalan.
ntah ape lah kan nak racing2.
rupenye iswara hijau yang selalu angkat aku tu meluru laju hinggakan aku tersentak.
aku lupa ape yang dah berlaku, kenape aku kat bawah ni sorang2 malam2 hari ni
dah lah besok ade kelas pukul 8 .!

OMG!

haziq berdarah darah.
kepale die penuh darah.
betul, macam die kene pukul kat kepale.
aku masuk kereta, aku tertinggal bum bum
aku sruh haziq patah balik, haziq cakap xnak sebab nanti die kene bunuh !

AHHH ! AKU MENANGIS SEBAB BUMBUM AKU !

then aku macam terkejut.

kenape haziq cakap kalau tak, nanti die mati??
aku sgt risau
risau gila2.

aku tanye haziq.
kenape haziq, haziq senyap xnak cakap ape2.
aku biarkan dlu.
tiba2 ade due fairlady hitam ngan putih kejar ngan laju.
aku tak layan sangat, cume aku kagum lan ngan kereta mahal tu.
tapi asal die follow belakang haziq?

bapak highclass penjenayah yang keja haziq ni kan?
omg haziq! kenape??!

haziq cakap. ni bukan urusan aku
stay away or you will die, like me.

AAHHHH ! AKU JERIT LAGI !
kepale aku bingung macam sialan sahaja.
ape kah???
apekahhh !!!!!

kenape aku terbabit !
aku muda kot, taknak mati lagi..

tgok meter haziq, 160KM/H !

bapak laju shiall!
ketakukan aku sampai aku tak sedar yang haziq cuba untuk membunuh aku dan dia !
apekah,!
kepale aku makin sakit, sakit sangat sampai aku takleh nak kate ape2 dah.
aku macam pening gilaaa.

omg.
ni ke last aku dapat naik kereta saga hijau nih?
omg haziq, tolong lah, ceritakan ape yang berlaku kan
jgn hide lagi, aku terlibat same ni.

haziq cakap :

" afiq, kau baik jgan tahu. ape2 berlaku, aku yang tanggung "

haziq!, kau cakap senang, kalau aku kat kubur nanti, kau nak ke tanggung dosa2 aku??

damnn.
haziq diam seribu bahase.
tiba2 aku tgok kereta Volvo hitam bujal lalu kat tepi haziq.
haziq tunjuk isyarat pegi kat depan, speed siket
tgok meter haziq dah macam nak explode.
bujal boleh run lagi laju, tapi bujal cover belakang kereta haziq.
bujal mmg semangat setia kawan.
die sanggup lindungi haziq dari kereta fairlady tu.


Fairlady tetap kejar haziq, die nak himpit bujal, kereta putih tu calar.
bujal x ade pape, sebab kereta volvo keras nak mampus. !

aku tak tahu ape lagi aku nak buat, aku cuma dapat pantau dari belakang.
aku risau, takut jadi ape2 kat bujal
haziq tetap memandu kat MRR2 tu sampai nak tercabut tayar die.
haziq tak pedulikan ape yang berlaku kat belakang.
tibe2, ganggg !!!

bunyi letupan kuat.
rupenye kereta bujal dah eksiden !
fairlady tu terbakar , bujal aku tak tahu camane die.
haziq tetap memandu
aku suruh haziq berhenti, haziq tak layan.
sambil bukak lite.fm aku sempat dengar lagu What the World need now is love.

aku menangis.
aku pilu, terus aku call mama cakap aku sayang die.
mama cakap mama nak tido, aku cakap xpe mama tido dlu lah.

aku ingat fairlady tu dah tak ade, rupenye yang meletup kereta putih,
kereta hitam ade lagi
bayangan bujal dah tak ade.

Tibe2 Emi call haziq,
then tak sampai 2 minit, Emi bawak viva die.
aku tgok emi macam superman.
mmg gagah bergaya gila.
siyes bergaya.
sambil hisap Malboro Menthol die tu,
kereta emi xleh run laju sangat.
haziq perlahankan kereta die.
so same ngan emi.
meter dah 140KM/h.

fairlady tetap mengejar.
aku risau.
aku xnak bahayekan emi ngan viva die tu.

aku cakap kat haziq, kite tawakal lah.
jom berhenti.
kite cakap ngan die
mati pun mati, kalau kau lari pun x guna.
one day die kejar jugak.
so
haziq dengar cakap aku.
die bukak spek die, leleh2 peluh kat dahi die,
die lap.

emi pun berhenti, sambil keluarkan stering lock die tu,
aku cakap kat emi, emi.
simpan lah mende tu, kite jgan buat mende ni makin keruh.
emi rebah, emi tak mampu tahan .
emi gagah
first time aku tgok emi sebegini kuat.

tibe2 fairlady berhenti.
ade orang dalam kereta.
bile die keluar je dari kereta,
aku terkejut gila !

RUPANYA DIE ! DIE YANG KEJAR KAMI !

Then aku terjage dari tidur, tgok jam dah pukul 8. haihh . maghrib dah mirul cakap. aku pun bangun lah pegi mandi semayang sume kan. mimpi maghrib ni mmg THRILL gila lah !best doww ;D

Msg eya cakap pening, die suruh mama ubat.haaha.sayang awak ! ;D

Jgan marah owh, betul ni aku mimpi.
hehe.

bye bye !

0 comments: