Fast Food Tycoon .

Entry yang akan aku buat kali ni kan, bukan main main ok? betul punye. ok seriously. hahaha ! 
FYI. aku jenis yang malas nak berblogwalking. malas nak berjalan jalan, melainkan a few blog yang aku suka lepak hari hari lah. dalam blog bingit bingat ni pun bukannye lame and berpengalaman macam korang, kadang kadang saje update sebab sibuk and also broadband issues . so next time when free ill do update and up siket trafic ni kan ;)


Back to the topic!

Mesti korang suka an? laju punye orang!
Okey sekarang aku sudah makin gila dengan business ! business business . haha. but the main point is, aku nak cari experiences . ok sekarang we talk about lain dari yang lain. Kalau business burger tepi jalan bermodalkan RM3000 contohnya, kalau anda jenis rajin dan pandai improvise, keuntungan RM100 boleh menjadi RM1000. not impossible !

Ok sekarang we talk about a small cute shop, tepi rumah flat kononya, sangat lah sesuai kalau buat burger macam tu kan? but lets go further !

In my opinion lah kan, and also amirul punye opinion, if we manage to build a small fast food restaurant, besarnye cuma one lot kedai tu, tak ada outside punye kerusi, cume inside, and a small bar with kitchen. boleh juga tu ! Korang pergi lah kat selayang mall tu, tgok small shop name "Snowflakes" kat situ is the cutest shop ever okeng. hahaha, budak budak yang jage pun muke manis je ! The menu pun boleh la tahan, dorang improvise, so tgok effort dorang. 

Small shop pun dorang mungkin dah boleh jana riban riban. keji lah sape yang cakap dorang tak berjaya kan?
They all ade conceptt ! itu yang penting ! so sekarang bukan aku nak cakap ape lah kan kat entry ni, cume nak bagitahu my main idea yang aku boleh jalankan, cost tak ade lah berpuluh riban, small cost yang boleh generate more than ideal income lah. haha.

Owh business, one day aku boleh jadi gila isim berniaga. minat lah dey !

So we all dah research some menu and what concept kitorang nak letak in our shop. so we'll bincang next time yea ! Mood excited ! hahaha

0 comments: